
داشتن مشکلات روانی می تواند مانع بزرگی برای موفقیت در کار باشد. مشکلاتی که شما را از لبخند زدن باز می دارد، می تواند تحمل شما را برای همکاران و سایر افراد دشوار کند و در نتیجه از پیشرفت شما در محیط کاری جلوگیری کند.
مطالب این مقاله
حتی اگر در کار خود کاملاً موفق و پرتلاش باشید، این مشکل می تواند شما را از پیشرفت و موفقیت بیشتر باز دارد. یکی از مشکلات مهمی که چنین مشکلی را ایجاد می کند، «پیوند مضاعف» در زنان است که باعث می شود رفتار شما برای طرف مقابل قابل درک نباشد و گرمی یا سردی رفتار شما به درستی منتقل نشود. این مشکلات به کسی نیاز دارند که در مورد آنها صحبت کند، علل آن را مشخص کند و راهی برای خلاص شدن از آنها بیابد. بهترین گزینه برای این کار یک مشاور، مربی یا حتی دوستی است که بتواند محیطی امن برای شما ایجاد کند که محققان آن را «محدودیت رفتار» می نامند.
مردی به نام “بیل کان” (بیل کان) از دانشگاه بوستون ایده ایجاد یک محیط امن برای بزرگسالان را مطرح کرد تا افرادی که مشکلات سلامت روانی شدید، اضطراب آور یا ناراحت کننده دارند بتوانند در این محیط در مورد آن صحبت کنند. مشکلات خود را با دیگران در میان می گذارند. به زبان بیاورند محققان بر این باورند که ایجاد یک شبکه تکاملی شامل مجموعه ای از مشاوران می تواند چنین فرصتی را برای رهبران محل کار ایجاد کند. Belle Rose Ragins و همکارانش در دانشگاه Wisconsin-Milwaukee دریافتند که داشتن یک محیط مشاوره در محل کار می تواند تأثیر تبعیض نژادی را کاهش دهد. آگاهی از وجود چنین تبعیضی در محیط کار توسط کارکنان می تواند این مشکلات را کاهش دهد. اگر می خواهید همکاران خود را تشویق و حمایت کنید، باید سه رفتار زیر را برای ایجاد یک محیط امن رعایت کنید.
احساسات آنها را کنترل کنید
همیشه حضور داشته باشید تا محیطی امن برای همکارتان ایجاد کنید تا بتواند اتفاقات را هضم کند. سوال بپرسید و به آنها کمک کنید تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند. دلسوز و خوش برخورد باشید. این اولین قدمی است که باید بردارید تا مطمئن شوید که آنها عجولانه عمل نمی کنند (معمولا اولین واکنش به یک موقعیت ناخوشایند یا انتقاد منفی بهترین نیست).
احساس همدردی کنید
همدلی کنید و به آنها حس تایید بدهید تا بتوانند تصور مثبتی از خود پیدا کنند و به آنها اجازه دهید در مواقع اضطراب کار درست را انجام دهند. برای همدلی باید بتوانید خود را به جای او ببینید و تجربه او را درک کنید. زمانی که این تجربه غیرمنتظره است یا باعث می شود فرد به خود شک کند، بسیار مهم است.
دیدگاه آنها را تغییر دهید
به فرد کمک کنید بفهمد چه اتفاقی افتاده است تا بتواند پاسخ مناسبی بدهد. شاید آنها نیاز به پاسخ انفرادی دارند یا به سادگی نیاز به حمایت دارند. نقش شما این است که از آنها حمایت کنید تا بتوانند مؤثرترین انتخاب را داشته باشند.
در این عصر که محل کار مملو از زنان و مردانی است که جرات به اشتراک گذاشتن تجربیات چالش برانگیز خود را پیدا می کنند، ما نیز باید شهامت ایجاد محیطی امن برای همکاران و دوستان خود را پیدا کنیم. همه ما مدیون یکدیگر هستیم که این مهارت ها را بیاموزیم و با هم کار کنیم تا محیطی بسازیم که در آن ارزش های همه دیده شود و احترام متقابل در محیط برقرار شود.
اگر خواندن این مقاله برای شما مفید بود، شاید مطالب زیر نیز برای شما مفید باشد:
::.
منبع