منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • استفاده از شواهد برای ایجاد جادوی یادگیری – روانشناسی در دانشگاه ناتینگهام ترنت

استفاده از شواهد برای ایجاد جادوی یادگیری – روانشناسی در دانشگاه ناتینگهام ترنت

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
استفاده از شواهد برای ایجاد جادوی یادگیری - روانشناسی در دانشگاه ناتینگهام ترنت

توسط جانت وودسدن

دهه‌ها تحقیق سوادآموزی مهارت‌های اساسی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک خواننده خوب را به ما نشان داده است: کودکان ابتدا باید بتوانند متن چاپی روی صفحه را رمزگشایی کنند، اما سپس به مرحله روان‌تر، از جمله خواندن با بیان صحیح، و البته باید پیشرفت کنند. معنی آنچه می خوانند را درک کنند. تحقیقات راهبردهای مؤثری را برای توسعه این مهارت‌های ضروری نشان داده است. به عنوان مثال، درک این موضوع که کلمات از صداهای گفتاری متفاوتی تشکیل شده اند که می توانند برای ساختن کلمات مختلف دوباره ترکیب و ترکیب شوند و یادگیری رابطه سیستماتیک بین حروف و صداها، اکثر کودکان را در مسیر موفقیت آمیزی برای رمزگشایی قرار می دهد. داشتن یک الگوی بزرگسال که با بیان می‌خواند و فرصتی برای تمرین دارد، به کودکان کمک می‌کند روان صحبت کنند. بهبود واژگان و درک این موضوع که داستان‌ها با آغاز و پایان، شخصیت‌ها و محیط‌ها ساختار یافته‌اند، به کودکان کمک می‌کند تا آنچه را که می‌خوانند درک کنند.

در بیشتر موارد، کودکان این مهارت ها را در دوره عادی آموزش ابتدایی خود به دست می آورند و در غیر این صورت، مداخلاتی برای هدف قرار دادن نیازهای خاص وجود دارد. کودکان معمولاً قبل از اینکه به آموزش درک مطلب بروند ابتدا مهارت های خواندن (با استفاده از صداهای صوتی) را کسب می کنند و این مهارت ها اغلب توسط محققان به طور جداگانه ارزیابی می شود. اما معیارهای مدرسه مربوطه (KS1 SAT) هم توانایی خواندن و هم توانایی درک مطلب را در یک معیار ارزیابی می کند. در مورد یک رویکرد متعادل‌تر که جنبه‌های رمزگشایی، روانی و درک مطلب را در یک برنامه ادغام می‌کند که می‌تواند به همه کودکان در اوایل تحصیل برای تحریک رشد ارائه شود، چطور؟ آیا چنین برنامه ای نه تنها توانایی خواندن، بلکه نتایج آموزشی را که برای مدارس معنادار است (مانند SATهای KS1 آنها) نیز بهبود می بخشد؟

استفاده از شواهد برای ایجاد جادوی یادگیری - روانشناسی در دانشگاه ناتینگهام ترنت

ما تصمیم گرفتیم این ایده را با پروژه ای که توسط بنیاد موقوفه آموزش (EEF) تامین شده است، آزمایش کنیم. ما می‌خواستیم از یک پایه شواهد محکم برای توسعه یک برنامه خواندن استفاده کنیم، بنابراین یک برنامه خواندن متعادل با هدف همه کودکان از سال اول با استفاده از مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و داستان‌های خواندن آنلاین (به نام ABRACADABRA یا به اختصار ABRA) ایجاد کردیم که توسط دانشگاه کنکوردیا و عضو هیئت علمی دانشگاه مک گیل ABRA بر اساس دهه‌ها تحقیق سوادآموزی ایجاد شد که بر انواع دانش و مهارت‌هایی که فرآیندهای خواندن پایه را که در خوانندگان خوب مشهود است، ارتقا می‌بخشد. این فعالیت‌ها از تحقیقاتی که اثربخشی آن‌ها را برای توسعه آواز، روان خواندن و درک مطلب نشان می‌دهد، مشتق شده‌اند.

این برنامه توسط کارکنان آموزش دیده مدرسه در 50 مدرسه در سراسر وست میدلندز ارائه شد که از طرح های درسی که ما ارائه کردیم پیروی کردند. این مدل تحویل، آنچه را که در زندگی واقعی در مدارس اتفاق می‌افتد، دقیق‌تر منعکس می‌کند – به عنوان مثال. دستیاران آموزشی (TA) مداخلات را ارائه می دهند – و از مزیت توسعه مجموعه مهارت های TA برخوردار است. یک فرعی ارزشمند برای مدارس، زیرا پس از اتمام مطالعه، استفاده از این برنامه رایگان است.

ما این مداخله را به دو شکل در دسترس قرار دادیم: یک نسخه ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) که از طریق وب سایت ABRA ارائه شد، و یک نسخه کاغذی با استفاده از فعالیت ها و داستان های مشابه اما با استفاده از منابع سنتی مانند کاغذ، کارت و حروف مغناطیسی تحویل داده شد. تکنسین ها جلسات 15 دقیقه ای را به گروه های چهار نفره از دانش آموزان، چهار بار در هفته به مدت 20 هفته، با استفاده از یک نسخه مبتنی بر فناوری (ICT) یا یک نسخه غیر مبتنی بر فناوری (غیر فناوری اطلاعات و ارتباطات) ارائه کردند. این جلسات علاوه بر سواد عادی آنها و هر نوع سوادآموزی دیگری بود که مدارس استفاده می کردند.

استفاده از شواهد برای ایجاد جادوی یادگیری - روانشناسی در دانشگاه ناتینگهام ترنت

از این مطالعه چه آموختیم؟

از نظر شواهد محکم، در پایان مداخله (1 سال تحصیلی)، برنامه‌های ICT (+2 ماه پیشرفت اضافی) و غیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (+3 ماه پیشرفت اضافی) منجر به بهبود پیشرفت خواندن شدند که توسط ارزیابی استاندارد خواندن. بهبودها بیشتر بود (+5 ماه پیشرفت اضافی) برای کودکان محروم (آنهایی که از وعده های غذایی رایگان مدرسه استفاده می کردند). تفاوت معنی داری بین منابع ICT و غیر ICT وجود ندارد. تعداد بیشتری از کودکانی که در این برنامه شرکت کردند در SATهای KS1 خود در مقایسه با کودکان در شرایط کنترل به انتظارات رسیدند یا از آنها فراتر رفتند – به این معنی که به طور متوسط ​​کودکان در این برنامه نتایج SAT بهتری داشتند.

چه چیزی در مورد برنامه باعث افزایش دستیابی یا فراتر از انتظارات کودکان در SATهای KS1 آنها شد؟ ما از چیزی به نام مدل میانجی برای آزمایش اینکه کدام جنبه از برنامه باعث بهبود در SATهای KS1 آنها شده است استفاده کردیم. این کار با مشاهده اینکه کدام مهارت های برنامه درسی آموزش داده شده توسط برنامه (نسبت به شرایط کنترل) بهبود می یابد و سپس کدام یک از آن مهارت ها – در صورت وجود – KS1 SAT را بهبود می بخشد، مانند این (در زیر):

    نموداری که یک فیلد حاوی متن را نشان می دهد "برنامه خواندن" با فلش های منتهی به هر یک از سه جعبه متن جداگانه ("فهم"، "خواندن کلمات"، "مهارت های آوایی"، که به نوبه خود دارای فلش هایی هستند که به آخرین فیلد اشاره می کنند ("KS1 SAT").  توجه: شروع فلش از "برنامه خواندن" به "مهارت های آوایی" و سپس بله "KS1 SAT" یک خط چین است، در حالی که تمام فلش های دیگر یکدست هستند.  معنی و تفسیر نمودار در پاراگراف زیر توضیح داده شده است.

ما دریافتیم که برنامه خواندن درک و توانایی خواندن کلمات را بهبود می بخشد، که به نوبه خود بهبود در SAT های KS1 (خطوط ثابت در شکل بالا) را توضیح می دهد. بنابراین می‌توانیم مطمئن باشیم که برنامه خواندن نتایج KS1 SAT را با بهبود مهارت‌های درک و خواندن کلماتی که در برنامه به کودکان آموزش داده می‌شود، بهبود بخشید. این مهم است زیرا نشان می دهد که کدام مهارت های آموزش داده شده توسط برنامه مسئول نتایج بهبود یافته هستند و اینکه آموزش مهارت های درک در کنار مهارت های آوازی می تواند نتایج مرتبط با مدارس مانند نتایج KS1 SAT را افزایش دهد. این مهم‌تر است زیرا ما از یک طراحی قوی با روش‌شناسی دقیق استفاده کردیم که امکان تکرار و تعمیم را فراهم می‌کرد. این به مجموعه تحقیقاتی رو به رشدی کمک می کند که هدف آن شناسایی “چه چیزی و چرا” در محیط های آموزشی است، و مدارس را قادر می سازد در هنگام انتخاب نحوه آموزش خواندن، تصمیمات مبتنی بر شواهد بگیرند.

بیشتر پیدا کن:

این تحقیق در مقالات بررسی شده زیر منتشر شده است:

  • جانسون، اچ، مک نالی، اس.، رولفاچ، رویز-والنزوئلاجی.، وحشیر.، ووسدنجی، و وود، سی.(2019). کمک معلمان، کامپیوتر و مدیریت کلاس درس. اقتصاد کار، 58، 21-26. doi.org/10.1016/j.labeco.2019.02.006.
  • ووسدن، جی. آی.، کانینگهام، ای جی، جانسون، اچ.، والدرون، اس.، آمی، اس.، پیلینگر، سی.، ساویج، آر.، و وود، سی (2021). مهارت‌های رمزگشایی و درک، رابطه بین یک برنامه خواندن گروهی کوچک و ارزیابی‌های ملی سواد انگلیسی را واسطه می‌کنند. مجله روانشناسی تربیتی بریتانیا. https://doi.org/10.1111/bjep.12441
  • اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه را می توانید از اینجا بخوانید دنبال کردن این لینک و کامل بنیاد وقف برای آموزش و پرورش گزارش را می توان یافت اینجا.

اعتبار تصویر

  • عنوان: میکال پارزوچوفسکی در Unsplash
  • عکس 1: آدام وینگر از طریق Unsplash
  • عکس 2: رایان والاس در Unsplash