منو سایت

چگونه همدلی کنیم؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه همدلی کنیم؟


در خانه » مهارتهای زندگی » چگونه همدلی کنیم؟


همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات یک فرد دیگر است، اما متأسفانه اغلب اشتباه درک می شود.
و به درستی استفاده نمی شود. این احساس برای ثبات روابط اجتماعی بسیار مهم است. در این مقاله معنی
ما این احساس و کاربردهای آن را در زندگی شخصی و حرفه ای بررسی می کنیم. با استفاده از این دانش می توانید پیشرفت کنید
با دیگران همدلی کنید و ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید.

همدلی چیست؟

همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است. بنابراین، تنها درک احساسات دیگران کافی نیست.
همچنین با تمایل به کمک به دیگران مرتبط است. این احساس اغلب به عنوان نشانه ای از مهربانی، شفقت و درک دیده می شود
و شامل درک عواطف و احساسات دیگران و پاسخ دادن به شیوه ای سازنده و حمایتی است که نشان دهنده مراقبت و توجه است.
با احترام رفتارکن. در عین حال، همدلی با همدردی، یعنی شفقت نسبت به دیگران متفاوت است و در عین حال به معنای قضاوت یا قضاوت است.
بدون انتقاد بلکه حس مهمی است که به ما امکان می دهد با دیگران ارتباط برقرار کنیم. توانایی درک احساسات
دیگری پیوندهای اجتماعی ما را تقویت می کند و می تواند به ما در عبور از شرایط سخت کمک کند. از این
همدلی یک مهارت ارزشمند است که ما باید آن را تمرین کنیم تا بتوانیم روابط بهتری با دیگران داشته باشیم و دنیا را تغییر دهیم
بهترش کنیم

چند نوع همدلی وجود دارد؟

انواع مختلف همدلی

همانطور که گفتیم، همدلی توانایی درک، شناسایی و پاسخگویی به احساسات دیگران است. این به معنای متاسف شدن برای کسی نیست.
بلکه باید بتوانید خودتان را جای او بگذارید و بفهمید که او چه احساسی دارد و چرا این احساس را دارد. این احساس سه نوع دارد
موارد اصلی وجود دارد: شناختی، عاطفی و دلسوز.

همدلی شناختی

گفته می شود که توانایی تشخیص احساسات و دیدگاه های دیگران بدون درگیر شدن عاطفی است. این نوع همدلی
اغلب در محیط های تجاری استفاده می شود که در آن فرد باید بتواند نیازهای مشتری را بدون سرمایه گذاری احساسی برآورده کند
یکی بفهمه

همدلی عاطفی

به آن توانایی درک یا احساس عواطف دیگران گفته می شود. این نوع همدلی به ما اجازه می دهد که دلسوز و فهمیده باشیم
به احساسات دیگران پاسخ دهید.

چگونه همدلی کنیم؟

همدلی دلسوزانه

این ترکیبی از همدلی شناختی و عاطفی است. این توانایی به شما این امکان را می دهد که احساسات دیگران و آن را بشناسید
خودت احساسش کن بنابراین با دیگران در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنید و از آنها حمایت معناداری کنید
شما عمل کنید
اگرچه برای داشتن این احساس نیاز به تمرین است، اما اگر به آن دست یابید، تاثیر زیادی در تقویت ارتباطات اجتماعی شما خواهد داشت
و شبکه دوستی شما نقش مهمی در پیشرفت شما در موقعیت های شخصی و کاری دارد. نکته مهم این است
برای همدلی با دیگران، ابتدا باید از احساسات و واکنش های خود آگاه باشید. در اینجا چند نکته برای
همدلی در زندگی روزمره استفاده می شود.

راه درست همدردی

گوش کنید و مشاهده کنید

هنگام برقراری ارتباط با دیگران به نشانه های کلامی و غیرکلامی توجه کنید. زبان بدن سرنخ خوبی برای درک احساسات یک فرد است
F. این زبان به مردم اجازه می دهد پیام خود را بدون صحبت کردن منتقل کنند.

جای دیگری بودن

برای درک دیگران، خود را به جای آنها تصور کنید. این به شما کمک می کند تا دیدگاه آنها را بهتر درک کنید
و ارتباط بهتری با احساسات خود برقرار کنند.

پیشنهاد حمایت

سعی کنید تا حد امکان از افراد حمایت عاطفی و عملی داشته باشید. حتی حرکات کوچک مانند در آغوش گرفتن یا
یک کلمه محبت آمیز به آنها نشان می دهد که شما سلامت آنها را درک می کنید و به آنها اهمیت می دهید.

راه های صحیح همدلی چیست؟

پرسیدن

سوال پرسیدن راهی عالی برای نشان دادن علاقه به احساسات و تجربیات دیگران است. این فرصت را برای آنها نیز فراهم کنید
این باعث می شود که آنها بیشتر در مورد احساس خود صحبت کنند و به شما ایده بهتری از دیدگاه آنها می دهد.

احساسات را تأیید کنید

حتی اگر با آنها موافق نیستید، وقتی کسی احساساتش را به اشتراک می‌گذارد قضاوت نکنید یا آن را اخراج نکنید. همه حق دارند
نسبت به یک موضوع احساس خاصی داشته باشید و به خاطر آن مورد قضاوت قرار نگیرید. با تمرین، همدلی به یک ویژگی ذاتی در شما تبدیل می شود
می تواند در موقعیت های شخصی و حرفه ای به عنوان یک دارایی ارزشمند به شما کمک کند.

نمونه هایی از کاربردهای همدلی

ارتباطات شخصی

با همدلی، روابط معنادارتری با دیگران خواهید داشت و در موقعیت های مختلف به آنها به شیوه ای دلسوزانه تر پاسخ می دهید.
وقتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید، می توانید خود را جای آنها بگذارید و تجربه را از دیدگاه آنها درک کنید.

روابط حرفه ای

همدلی جزء کلیدی ارتباط موثر است. درک نیازها و احساسات هنگام کار با مشتریان، همکاران و سایر ذینفعان
آنها می توانند به شما در ایجاد یک رابطه کاری قوی کمک کنند و بنابراین پروژه های شما به خوبی اجرا می شوند. با
همدلی، به اشتراک گذاشتن افکار، ایده ها و پیشنهادات با دیگران آسان تر می شود.

حل تعارض

توانایی همدردی با کسی که با شما مخالف است نقش مهمی در دستیابی به راه حل و حل اختلاف دارد. نشان دادن همدلی و
تسهیل درک دیدگاه طرف مقابل و دستیابی به نقاط مشترک و راه حل مسالمت آمیز.

گفتگوهای دشوار

هنگام بحث در مورد موضوعات حساس، همدلی در روند گفتگو بسیار مهم است. کمی وقت بگذارید تا
درک احساسات طرف مقابل و پاسخ دادن به روشی حمایتی به همه افراد درگیر در بحث کمک می کند بدون اینکه آسیب ببینند.
با دستیابی به احساسات دیگران، بحث را به جلو ببرید.

رهبری

برای اینکه یک رهبر موثر باشید، به چیزی بیش از دانش نیاز دارید و این هوش هیجانی است. رهبرانی که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند
اعضای تیم همدلی نشان می دهند، محیطی از اعتماد و احترام ایجاد می کنند که می تواند همکاری را افزایش دهد و
بهره وری کمک می کند.

منبع

مترجم: سعیده بیرینیان